Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך למנוע מ- ChatGPT לסרוק את האתר שלי?

ChatGPT לסרוק אתר - כיצד למנוע
ChatGPT לסרוק אתר - כיצד למנוע

ישנן סיבות רבות ומגוונות מדוע תרצו למנוע מ- ChatGPT לסרוק את האתר שלכם. בימים אלו, בהם מהפיכת ה-AI מתרחשת ממש לנגד עינינו, רבים חוששים מגניבת תוכן ומידע אישי שהבוט עלול לסרוק ולהשתמש בו לצורך לימוד עצמי ואימון. לכן, ב-OpenAI, החברה שעומדת מאחרי בוט השיחה המפורסם, דאגה לפרסם את שם הבוט כך שנוכל למעשה לחסום אותו מלסרוק את האתר באמצעות קובץ robots.txt.

אם אתם משתמשים בוורדפרס להפעיל את האתר שלכם, סביר להניח שהקובץ כבר קיים בתיקייה הראשית של האתר (public_html), כמו כן תוכלו להוריד תוספים כאלו ואחרים שמאפשרים לכם לנהל את הקובץ ישירות דרך לוח הבקרה. באם האתר שלכם מבוסס על מערכת אחרת או שבניתם אותו בעצמכם, תוכלו ליצור את הקובץ ישירות מה-File Manager או FTP בתיקייה הראשית של האתר, public_html לרוב.

ניתן לצפות בדוגמה לקובץ robots.txt ממש כאן ב-G4A, על ידי לחיצה על הקישור הזה.

רובוט הסריקה של ChatGPT נקרא "CCBot", ולכן יש להוסיף את שתי השורות הבאות בסוף הקובץ:


User-agent: CCBot
Disallow: /

וזה הכל. כעת, כאשר הרובוט של ChatGPT יגלוש לאתר שלכם, הוא יראה בקובץ robots.txt שביקשתם שאתרכם לא ייסרק, והוא יכבד את הבקשה וידלג עליו.

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

רוצים לשתף את המדריך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.