Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך להעביר מידע מדיסקט ישן – Floppy Disc ל-PC מודרני

מי לא זוכר את ה-Floppy Disc, הדיסקטים שבהם היינו משתמשים לאכסן מידע לפני שה-CD-ROM השתלט על העולם ולא השאיר כמעט שום זכר מהטכנולוגיה הישנה. אך במידה ויש בידינו מידע המאוכסן בדיסקטים ישנים ואנו צריכים גישה אליו, איך ניתן להעבירו למחשבים מודרניים?

אז מסתבר שיש מספר שיטות לעשות זאת, גם ל-PC וגם ל-Mac, כאשר רובן כרוכות ברכישת ציוד יעודי, אך זה למעשה רק החלק הפשוט בכל הסיפור, שכן לאחר שנעביר את המידע מהדיסקט הישן אל המחשב שלנו, אנו נצטרך גם לקרוא את המידע הזה, ולעתים המידע הישן הזה נמצא בקבצים בפורמטים אשר מחשבים של היום כבר לא משתמשים בהם יותר, מה שהופך משימה זו לאתגר.

איך להעביר קבצים מ-Floppy Drive (כונן לדיסקט 3.5 אינץ') ל-PC מודרני

אם יש ברשותכם דיסקט 3.5 אינץ' ל-MS-DOS או ל-Windows ואתם מעוניינים להעתיק מתוכו את המידע ל-PC מודרני בעל מערכת הפעלה ווינדוס 7 או ווינדוס 10, למעשה ניתן לעשות זאת בקלות יחסית, וזאת משום שה-Floppy Disc 3.5 יחסית שרד עוד מספר שנים מאז השתלטות תקליטורי ה-CD-ROM על התעשייה, ולכן יש פתרונות וכוננים עכשוויים אשר יכולים לקרוא דיסקט 3.5 אינץ' ועדיין נמכרים.

  • השתמשו בכונן דיסקטים 3.5 אינץ' מודרני המתחבר ב-USB

אם תחפשו בחנויות מקוונות כגון איביי או אמזון, תוכלו למצוא מגוון של כונני דיסקטים 3.5 אינץ' ניידים אשר מתחברים ב-USB, ואם אין ברשותכם מידע רב שאתם צריכים להעביר, או אם אתם מחפשים פתרון פלאג אנד פליי מהיר, אז זהו פתרון אידאלי עבורכם. שימו לב כי כוננים אלו הם לא מאוד אמינים ועלולים לתסכל את המשתמש, קראו ביקורות על אותו כונן שבכוונתכם לרכוש והיו בטוחים כי אתם מעוניינים לסכן את הדיסקט ששמרתם עליו כל כך הרבה שנים.

  • השתמשו בכונן דיסקטים 3.5 אינץ' קלאסי המתחבר ב-USB

בשנות ה-90 המאוחרות, יצרני לפטופים דקים נאלצו לייצר כונני דיסקטים 3.5 אינץ' ניידים אשר מתחברים ב-USB, כאשר האיכות של כוננים אלו היא ברמה הרבה יותר גבוהה משל אלו המודרניים, שהם זולים ולא מושקעים כמו הישנים. אנו ממליצים לחפש מוצר כמו Sony USB floppy drive, כאשר חלק מכוננים אלו עדיין נתמכים על ידי ווינדוס 10.

  • השתמשו בכונן דיסקטים 3.5 אינץ' קלאסי פנימי בעזרת מתאם USB

אם אתם מעוניינים בפתרון שהוא יותר בסגנון וינטג' וכרוכה בו הרכבה, תוכלו לקנות כונן דיסקטים 3.5 אינץ' פנימי קלסי ומתאם Floppy to USB גנרי, כמו כן ניתן לקנות מחבר למקור כוח חיצוני ולחבר לכונן הדיסקטים באמצעות הממיר המתאים. אופציה נוספת היא להרכיב את הכונן והמחבר Floppy to USB בתוך מארז ה-PC המודרני, ולחבר את הכונן לכבל SATA אשר מתחבר לספק הכוח.

  • השתמשו במחשב ישן שיש לו כונן דיסקטים 3.5 אינץ' וגישה לרשת

במידה ויש ברשותכם מחשב ישן בעל כונן דיסקטים 3.5 אינץ' אשר לו מערכת הפעלה Windows 98, ME, XP, או 2000, רוב הסיכויים הם שתצליחו להעביר את המידע לכונן הקשיח של המחשב ולאחר מכן תוכלו להעביר את הקבצים ל-PC המודרני דרך הרשת הביתית. החלק הבעייתי בפתרון זה, הוא לבסס תקשורת בין מחשבים מתקופות שונות – משהו שדורש מדריך בפני עצמו אך אם תצליחו לחבר את המחשב הישן לאינטרנט, זה יפתור את הבעיה שכן יהיה ניתן להעלות את הקבצים לשירות כמו Google Drive ולהוריד אותם למחשב החדש או שאולי תוכלו להעלות את הקבצים לשרת FTP באמצעות NAS ואז להוריד למחשב המודרני.

איך להעביר קבצים מ-Floppy Drive (כונן לדיסקט 5.25 אינץ') ל-PC מודרני

העברת מידע מכונן דיסקטים 5.25 אינץ' למחשב מודרני היא כבר יותר בעייתית. אם יש ברשותכם דיסקט 5.25 אינץ' מפורמט ל-MS-DOS אתם עלולים להיתקל בקשיים למצוא כונן דיסקטים 5.25 אינץ', משום שטכנולוגיה זו נעלמה כמעט כליל בתחילת שנות ה-90 של המאה שעברה, אך עדיין ניתן לפתור זאת בדרכים הבאות:

  • השתמשו במתאם FC5025 USB לכונן דיסקטים 5.25 אינץ' פנימי 

חברה בשם Device Side Data מייצרת מתאם USB אשר נקרא FC5025 ואשר מאפשר לנו להעביר מידע מכונן דיסקטים 5.25 אינץ' פנימי ל-PC מודרני. ה-FC5025 הופך את המידע לקובץ תמונת דיסק (Image Disc), כך שככל הנראה תצטרכו גם תוכנה שיודעת לפתוח קבצים כאלו, כמו WinImage למשל. כמו כן, יש צורך בכבל ומתאם עם ספק כוח.

  • השתמשו במתאם KryoFlux לכונן דיסקטים 5.25 אינץ' פנימי

מתאם נוסף אך מסובך יותר לתפעול הוא KryoFlux שגם הוא צריך כבלים, ספק כח וכונן דיסקטים 5.25 אינץ' ואופן הפעולה שלו דומה, כאשר גם ה-FC5025  הופך את המידע לקובץ תמונת דיסק (Image Disc), כך שככל הנראה תצטרכו גם תוכנה שיודעת לפתוח קבצים כאלו, כמו WinImage למשל. היתרון הגדול של מתאם זה הוא האפשרות להעתיק דיסקטים שלהם הגנה, אם תסתדרו עם המתאם הזה שהוא איכותי אך אינו ידידותי למשתמש.

KyroFlux. Image: Gareth Halfacree
KyroFlux. Image: Gareth Halfacree
  • השתמשו במחשב ישן שיש לו כונן דיסקטים 5.25 אינץ' וגישה לרשת

במידה ויש ברשותכם מחשב ישן בעל כונן דיסקטים 5.25 אינץ' אשר לו מערכת הפעלה Windows 98, ME, XP, או 2000, רוב הסיכויים הם שתצליחו להעביר את המידע לכונן הקשיח של המחשב ולאחר מכן תוכלו להעביר את הקבצים ל-PC המודרני דרך הרשת הביתית. החלק הבעייתי בפתרון זה, הוא לבסס תקשורת בין מחשבים מתקופות שונות – משהו שדורש מדריך בפני עצמו אך אם תצליחו לחבר את המחשב הישן לאינטרנט, זה יפתור את הבעיה שכן יהיה ניתן להעלות את הקבצים לשירות כמו Google Drive ולהוריד אותם למחשב החדש או שאולי תוכלו להעלות את הקבצים לשרת FTP באמצעות NAS ואז להוריד למחשב המודרני.

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

רוצים לשתף את המדריך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.