Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך להפעיל משחק DOS בתוכנת האמולטור DOSBox

‏‏צילום מסך Descent 2
‏‏צילום מסך Descent 2

מי מאיתנו לא מתגעגע לתקופת ה-DOS היפה, שמחשב עם כונן קשיח בנפח 200 מגה היה המילה האחרונה בטכנולוגיה, ושהמשחקים ידעו איך לקחת אותנו הרחק על כנפי הדמיון – אז לא צריך להתגעגע, זה עדיין כאן

למי שלא מכיר DOSBox היא תוכנת אמולטור אשר מאפשרת לנו להפעיל משחקים ואפליקציות של DOS על מערכות הפעלה מודרניות. השימוש ב-DOSBox אינו מסובך, ולמעשה משתמשים אשר יש להם ניסיון בסביבת מערכת ההפעלה DOS ירגישו מיד בבית.

זהו מדריך פשוט להפעלת משחק דוס ב-DOSBox, אך יש מגוון אפשרויות מורחבות לאפליקציה זו, למידע נוסף יש לגשת לקבצי העזרה של האפליקציה או לאתר הבית.

התקנה

  • יש להיכנס לאתר של DOSBox ולהוריד התקנה למערכת ההפעלה הרצויה. יש לציין כי מדריך זה נכתב בווינדוס 10 וקיימים הבדלים בין מערכות הפעלה שונות. לאחר ההורדה הפעילו את הקובץ.
  • התקינו את DOSBox באמצעות אשף ההתקנה ובחרו תיקייה שבה תותקן האפליקציה

הגדרת תיקיית משחקים

  • עלינו להגדיר ל-DOSBox תיקייה שבה נמצאים משחקי ה-DOS שלנו בכל פעם שאנו מפעילים את DOSBox. יש להקליד בשורת הפקודה באפליקציה את הפקודה הבאה על מנת להגדיר תיקייה, ואז ללחוץ על מקש ה-Enter במקלדת:
mount c d:\games
  • לפי פקודה זו התיקייה שבחרנו היא D:\games, אתם יכולים לבחור בכל תיקייה אחרת שתרצו
‏‏צילום מסך DOSbox
‏‏צילום מסך DOSbox

 

הפעלת משחקים ב-DOSBox

  • כתבו בשורת הפקודה :c על מנת לעבור לתיקייה שהגדרנו
  • כדי להיכנס לתיקייה של המשחק המבוקש, יש להקליד בשורת הפקודה את הפקודה הבאה, שימו לב המילה descent2 היא שם התיקייה של המשחק Descent 2 אשר נמצא במחשב שבו נכתב המדריך:
 cd descent2
  • על מנת שתוכלו לדעת איזה קובץ עליכם להפעיל כדי להריץ את המשחק, הקלידו את הפקודה הבאה:
dir
  • במערכת ההפעלה DOS ניתן להפעיל קבצים עם סיומת EXE, .BAT. ו-COM. כאשר רוב הסיכויים הם שהקובץ שאתם צריכים להפעיל על מנת להריץ את המשחק הוא עם סיומת EXE.
‏‏צילום מסך DOSBox
‏‏צילום מסך DOSBox
  • רשמו את שם הקובץ ולחצו Enter, תהנו!
‏‏צילום מסך Descent 2
‏‏צילום מסך Descent 2

 

 

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

רוצים לשתף את המדריך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.