Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך לשנות ולהתאים את תפריט ההתחלה בווינדוס 10

הצמדת אריח לתפריט ההתחלה
הצמדת אריח לתפריט ההתחלה

אחת התכונות החשובות הקיימות בווינדוס 10 היא תפריט ההתחלה משולב האריחים, אשר יכול להוות נקודת התחלה טובה שנוכל להגיע ממנה באופן מיידי לכל אפליקציה או משחק, כמו כן יש אריחים אינטראקטיביים שאפשר להצמיד לתפריט ההתחלה וניתן לקבל דרכם עדכונים בזמן אמת, ועוד פונקציות חשובות נוספות. אז כצפוי מתכונה כל כך שימושית שקיימת בווינדוס 10, מן הראוי שיהיה אפשר גם לשנות אותה כך שתתאים לצרכינו היום-יומיים, ובמדריך זה נראה לכם בדיוק איך ניתן לעשות כן.

סידור מחדש של האריחים בתפריט ההתחלה

תפריט התחל בווינדוס 10 מאורגן בצורה של אריחים כפי שמוצג בתמונה למעלה, כאשר כל אריח מייצג אפליקציה או משחק וכדומה. אך למשתמש אשר רוצה להתאים את תפריט התחל לצרכיו, הסדר שבו מסודרים האריחים יכול לא להתאים, ולכן קיימת אפשרות לארגן מחדש את האריחים לנוחיותכם. על מנת להזיז אריח מסוים, יש ללחוץ עליו, לגרור אותו אל המקום הרצוי, ולשחרר את לחצן העכבר.

על מנת לשנות את גודל האריח, יש ללחוץ על הלחצן הימני של העכבר ולבחור בשינוי גודל, ויפתח לנו תפריט ובו 4 גדלים לבחירה, בחרו את הגודל הרצוי.

 

שינוי גודל האריח בתפריט ההתחלה
שינוי גודל האריח בתפריט ההתחלה

 

נעיצה וביטול נעיצה של אריחים בתפריט ההתחלה 

אם תרצו תוכלו להוסיף איזה אפליקציה או משחק מהמחשב שלכם לתפריט התחל על ידי נעיצתו, וכמו כן תוכלו לבטל נעיצה של אריחים שאין לכם בהם שימוש רב והם סתם תופסים לכם מקום בתפריט התחל.
יש ללחוץ על התחל וללכת לרשימת כל האפליקציות, לאחר מכן יש ללכת ברשימה אל האפליקציה שאותה אנו מעוניינים להוסיף אל תפריט התחל, ללחוץ עליה באמצעות הלחצן הימני של העכבר, ולבחור באפשרות "הצמד להתחלה", שימו לב שיש מימין לכיתוב אייקון קטן של נעץ.

 

הצמדת אריח לתפריט ההתחלה
הצמדת אריח לתפריט ההתחלה

 

דרך נוספת היא לרשום בשדה החיפוש אשר נמצא ליד שורת התחל את השם של האפליקציה המבוקשת, ולאחר מכן ללחוץ על סמל האפליקציה בעזרת הלחצן הימני של העכבר וללחוץ על אפשרות "הצמד להתחלה".
על מנת לבטל נעיצה של אפליקציה שאין אנו משתמשים בה בתדירות גבוהה, פשוט נלחץ בעזרת הלחצן הימני של העכבר על האריח המבוקש, ונבחר באפשרות "בטל הצמדה להתחלה"

כיבוי והדלקה של אריחים חיים בתפריט ההתחלה

כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה, בתפריט ההתחלה קיימים אריחים אינטראקטיביים, אשר נועדו להעביר למשתמש מידע בזמן אמת, כמו למשל חדשות, מזג אויר, דיווחים מהבורסה ועוד. לאלו מכם שמפריע להם מסיבות כאלו ואחרות שאריחים אלו "חיים", אך לא מעוניינים להסיר אותם מתפריט ההתחלה, קיימת אפשרות לכבות ולהדליק אריחים אלו.
על מנת לכבות אריח חי, יש ללחוץ בעזרת הלחצן הימני של העכבר על האריח החי שאותו אנו מעוניינים לכבות, לבחור באפשרות "עוד", ואז בתפריט שייפתח לנו, נבחר באפשרות "כבה אריח חי", שימו לב שיש מימין לכיתוב אייקון קטן בצורת שמש.

 

כיבוי אריח חי בתפריט ההתחלה
כיבוי אריח חי בתפריט ההתחלה

 

כמובן שבאופן דומה נדליק אריח כבוי. נלחץ על האריח המבוקש בעזרת הלחצן הימני של העכבר, נבחר באפשרות "עוד", ובתפריט שייפתח נבחר באפשרות "הדלק אריח חי".

אפשרויות נוספות בתפריט ההתחלה

בתפריט ההתחלה קיים עוד מגוון של  דברים שניתן לשנות לנוחיות המשתמש, כולל לשנות את תצורת התצוגה של תפריט ההתחלה למסך מלא, ועוד. על מנת לגשת לאפשרויות הללו, יש ללחוץ בעזרת העכבר על הלחצן הימני בשטח ריק על שולחן העבודה, לבחור באפשרות "התאמה אישית", ללכת ללשונית התחל, ושם נמצאות מספר אפשרויות אשר ניתן להדליק או לכבות בהתאם לצרכינו.

 

אפשרויות נוספות לתפריט ההתחלה
אפשרויות נוספות לתפריט ההתחלה

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

רוצים לשתף את המדריך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.