Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מדריך Python – פרק 1 – הקדמה

קורס Python 3 – הקדמה

Python היא שפת תכנות דינמית עילית מהנפוצות ביותר. Python תוכננה תוך שימת דגש על קריאוּת הקוד, וכוללת מבנים המיועדים לאפשר ביטוי של תוכניות מורכבות בדרך קצרה וברורה. שפת התכנות Python נכתבה על ידי גואידו ואן רוסום בין השנים 1985-1990. בדומה לשפת התכנות Perl, גם קוד המקור של שפת Python מוגן תחת הרישיון החינמי. השפה Python  שוחררה בשנת 2008, כאשר גירסה זו של שפת התכנות אינה תומכת באופן מלא בתאימות לאחור.

קורס זה נועד לאנשים שיש להם ידע קודם בשפת תכנות ככל שתהיה, שהוא ברמה בסיסית לפחות. אך למרות זאת, גם אדם שאין לו שום מושג בתכנות יכול להבין את החומר עם מספיק מאמצים, סקרנות ומחקר, אך אנו בכל זאת ממליצים לפנות לקורס מבוא לשפות תכנות לפני שמתחילים ללמוד את קורס Python 3.

מדוע כדאי לי ללמוד Python 3

Python 3 היא שפת תכנות עילית המאפשרת תכנות מונחה-עצמים, תכנות פרוצדורלי, ובמידה מסוימת גם תכנות פונקציונלי. לשפה ספרייה סטנדרטית גדולה וענפה, והיא תומכת באופן מובנה בהרחבה שלה אל שפות אחרות. שפה זו תוכננה כך שהיא תהיה קריאה ופשוטה להבנה על ידי שימוש במילים באנגלית במקומות שבהם שפות אחרות משתמשות בסימני פיסוק למשל, כמו כן זו היא שפה אינטראקטיבית שניתן לכתוב בה פקודות ולהריץ אותן ישירות במקשר האינטראקטיבי.

Python 3 היא שפת חובה לתלמידים ולמקצוענים כאחד שרוצים להתקדם ולהפוך למהנדסי תוכנה בכירים, ובמיוחד כשזה נוגע לתחום הפיתוחי web. לשפה זו אין צורך במהדר – כלומר שהקוד מהודר בזמן ריצת התוכנית בדומה ל-Perl ו-PHP, זוהי שפה מונחת אובייקטים, כלומר שניתן בה לכתוב קוד עטוף אובייקט. Python 3 נחשבת לשפה נוחה עבור אלו אשר עושים את צעדיהם הראשונים בעולם התכנות, כאשר ניתן לכתוב בשפה זו משחקים, אפליקציות קטנות וגדולות, דפדפנים, ועוד.

כמו כן שפת Python תומכת בסוגי נתונים מתקדמים, ניתן להשתמש בה כשפת סקריפטים או לכתוב אפליקציות גדולות ומורכבות והיא תומכת בשילוב מלא עם השפות C, C++, COM, ActiveX, CORBA, ו-Java.

Hello World בשפת Python

לשם ההדגמה, לפניכם התוכנית המפורסמת בעולם בקרב מתכנתים – "!Hello, World", ראו כמה נוח וקל להוציא פלט בשפת Python 3:


print ("Hello, World!")

 

רוצים לשתף את המדריך?

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.