Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מבוא לשפות תכנות באמצעות שפת C פרק 2 – סביבת התכנות Programming Environment

סביבת התכנות היא למעשה סביבת העבודה שלנו, כלומר מדובר במכלול הרכיבים שאנו זקוקים להם על מנת שנוכל לכתוב, לערוך, להדר, ולהריץ את הקוד. כך שעל מנת שנוכל להתחיל לעבוד נצטרך להתקין קודם את סביבת התכנות.

בהקשר של שפות תכנות, מה שנצטרך על מנת להתחיל לעבוד בעצם זה 3 רכיבים:

  • עורך טקסט
  • תוכנת הידור
  • מקשר

עורך טקסט

למרות שאפשר להסתפק בעורך טקסט פשוט כגון Notepad, ניתן להוריד בחינם עורכי טקסט יעודיים לכתיבת קוד, שיכולים להפוך את החיים שלנו להרבה יותר קלים. לדוגמה, יש את ה-++Notepad או ה-Visual Studio, וזה באמת עניין של העדפה אישית באיזה מהם להשתמש, כך שמתוך העדפה אישית ומטעמי נוחות, אמליץ להשתמש ב-Visual Studio.

תוכנת הידור

לאחר שכתבנו את הקוד שלנו בעורך הטקסט במועדף שלנו, התוכנה לא תהיה מוכנה עדיין להרצה. למעשה, למרות שכתבנו את הקוד שלנו בשפת תכנות, המחשב עדיין לא יהיה מסוגל להבין את הקוד. מה שמחשבים מבינים למעשה זה שפה בינארית. זוהי שפה שמורכבת מ-2 ספרות בלבד, 0 ו-1. כך שאם היינו רוצים לכתוב את המילה Hello בקוד בינארי, זה היה נראה בדיוק כך:

01001111 01001100 01001100 01000101 01000101

כך שתוכנת הידור תיקח את הקוד שכתבנו, וישכתב אותו לשפה בינארית שהמחשב יוכל להבין. כמובן שמדובר בתהליך מורכב, אך אין צורך להרחיב עוד בנושא זה, אלא רק חשוב להבין את תפקידה של תוכנת ההידור.
כך שעל מנת לתכנת באמצעות שפת C למשל, ניאלץ להתקין תוכנות הידור מתאימות לשם כך.

 

מקשר

מקשר היא תוכנה שנועדה להריץ קוד מהודר על גבי מערכות הפעלה מסוימות. כך שלאחר שהידרנו את הקוד שכתבנו, אנו זקוקים לתוכנה שיכולה להריץ את הקוד הבינארי שיש בידינו על גבי מערכת ההפעלה שלנו.
יש שפות תכנות מסוימות כמו Python למשל, שאין לה צורך בתוכנת הידור שתהפוך את הקוד לבינארי, מקשר יכול לקרוא את שורות הקוד ולהריץ את התוכנית.

הידור מקוון

אל דאגה, אין לכם צורך להתחיל להוריד ולהתקין מהדרים ומקשרים אם אינכם רוצים, יש ברשת פתרונות של הידור מקוון, כלומר אתרים שניתן להעתיק אליהם את הקוד ולהריץ אותו, ללא צורך במהדר או מקשר, כמו למשל באתר :

https://www.onlinegdb.com/

כך שתוכלו להדר ולהריץ בקלות את הקוד שלכם בדפדפן מבלי להשתמש בתוכנות נוספות, ולמרות הגבלות הזיכרון הקיימות במהדר מקוון, לצורך למידת קורס זה הוא אידאלי.

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

רוצים לשתף את המדריך?

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.