Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מבוא לשפות תכנות באמצעות שפת C פרק 4 – סוגי הנתונים Data Types

סוגי הנתונים הם קונספט חשוב הקיים ברוב שפות התכנות. מדובר בדבר קטן אך משמעותי וחשוב להבינו כהלכה.

בשפות תכנות שונות יש צורך להבדיל בין סוגי הנתונים השונים, כגון מספרים שלמים, מספרים של נקודה צפה, תווים, ועוד. על מנת לבאר את הנושא, אנא הביטו בתרשים הבא:

כאשר אנו כותבים תוכנית מחשב המשתמשת בסוגים שונים של נתונים, עלינו להגדיר זאת בצורה ספציפית. שפות תכנות שונות משתמשות במילות מפתח שונות לסוגי הנתונים השונים, אך העיקרון נשאר זהה. במהלך הקורס, כמובן שניתקל במספר דוגמאות ונלמד איך להשתמש בסוגי הנתונים השונים.

סוגי הנתונים בשפת C ו-Java

השפות Java ו-C משתמשות כמעט באותה השיטה לסיווג הנתונים, למרות ש-Java תומכת ביותר סוגי נתונים, בטבלה הבאה נתייחס לסוגי הנתונים שמשותפים לשתי השפות הללו.

סוגי נתונים אלו אשר ניתן לראות בטבלה זו, נקראים סוגי נתונים פרמיטיביים, כאשר ניתן להשתמש בסוגי נתונים אלו על מנת ליצור סוגי נתונים מתקדמים, אשר נקראים סוגי נתונים שהוגדרו על ידי משתמש, לדוגמה מחרוזת היא רצף של אותיות.

סוגי הנתונים ב-Python

בשפת Python ישנם 5 סוגי נתונים סטנדרטיים, אך שפה זו לא עושה שימוש במילות מפתח על מנת להתייחס לסוגי נתונים, למעשה שפת Python היא "חכמה" מספיק כדי להבדיל בין סוגי הנתונים באופן אוטומטי.

  • Numbers 
  • String
  • List
  • Tuple
  • Dictionary

Numbers מתייחס לכל סוגי המספרים כולל ספרות עשרוניות, ו-String מתייחס לכל רצף אותיות, מאות אחת ומעלה. משום שזהו לא מדריך לשפת Python נאלץ לדלג על שאר סוגי הנתונים של שפת תכנות זו, משום שאלו סוגי נתונים מתקדמים בשפת Python, שיש צורך ללמוד עליהם בצורה מורחבת.

הזמינו אותי לכוס קפה
buy me coffee

רוצים לשתף את המדריך?

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.

ניתן לתרום 10, 15, 20 או כל סכום אחר שתרצו באמצעות כרטיס אשראי \ Paypal

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתכם את המדריך? פתר לכם תקלה? הזמינו את כותב המדריך לכוס קפה

גולשים יקרים, רוב התכנים המוצגים באתר נכתבים בהתנדבות מלאה מתוך כוונה להנגיש מידע עבורכם. אם נתקלתם במדריך חינמי שפתר לכם תקלה או לימד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, וברצונכם לתגמל את כותב המדריך או סתם להזמין אותו לכוס קפה, הינכם יותר ממוזמנים לתרום.